Szukaj na tym blogu

wtorek, 31 stycznia 2017

Komosa ryżowa - quinoa



Smak zbliżony do białego ryżu, wygląd ugotowanych ziaren przypominający kiełki oraz bogactwo aminokwasów – to nie jedyne z zalet komosy, zwanej złotem Inków. Wzmacnia cały organizm, ma naturę termiczną ogrzewającą.

Zalety komosy:

  • duża zawartość białka (12-18%) – w dodatku kompletnego, zawierającego wszystkie aminokwasy egzogenne
  • bezglutenowa
  • bogata w witaminy: A, E, B1, B2, B6
  • bogata w magnez
  • posiada w składzie więcej wapnia niż mleko oraz najwięcej tłuszczów spośród wszystkich zbóż
  • pomaga przy częstych migrenach
  • bogata w cynk, potas, żelazo, wapń, mangan, fosfor
  • zawiera błonnik i oraz długołańcuchowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe (ALA z grupy omega-3), co przyczynia się między innymi do lepszej kondycji skóry, uelastycznia ją i nawilża
  • korzystnie wpływa na nerki, układ krążenia i serce
  • działają antynowotworowo, przeciwbakteryjnie, antycholesterolowo
  • niezastąpiona w diecie wegetarian


Wadą komosy jest fakt, że otoczka nasienia zawiera sporo saponin – w większych ilościach mogą prowadzić do zatruć, dlatego nie należy podawać komosy małym dzieciom.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz