Szukaj na tym blogu

Zdrowie, witalność i dobre samopoczucie

Znajdziecie tu informacje na temat zdrowia, przyrody, medycyny naturalnej, wegetariańskie przepisy, recenzje tematycznych książek oraz artykuły dotyczące życia w harmonii ze światem. Odkryjecie także wkrótce wskazówki na temat przedmiotów pomagających w utrzymywaniu zdrowia i sprawności fizycznej.

Poruszamy kwestie żywienia wpływającego na nasz organizm. Przepisy przedstawiają nie tylko potrawy, ale są pomocne także w utrzymaniu zdrowia, sił witalnych oraz udanego samopoczucia.
Blog podzielony jest na części oznaczone etykietami - po prawej stronie pasek wyboru.
Zapraszam do obserwowania bloga oraz zapisu na newsletter : )
Żyjmy długo i zdrowo!

środa, 25 stycznia 2017

Kluski gryczane z oregano i pieczarkami





Kluski gryczane zrobione samodzielnie w domu to pomysł na oryginalne danie obiadowe, bogate w magnez, błonnik, potas.

Składniki na kluski: przepis na ok. 50 większych klusek lub 70 małych:

  • 25 dkg mąki gryczanej
  • 15 dkg mąki pszennej
  • szczypta soli
  • szczypta oregano
  • woda


Sos pieczarkowy:

  • 60 dkg pieczarek
  • pół cebuli
  • 200 ml śmietany 18%
  • łyżka mielonego siemienia lnianego
  • szczypta soli, pieprz ziołowy

Kluski:


Na patelni rozgrzewamy oba rodzaje mąki. 

Mąkę przesypujemy do dużej miski. 

Dodajemy szczyptę soli i szczyptę oregano. Mieszamy.
Stopniowo dolewamy wrzącą wodę i mieszamy drewnianą łyżką, żeby się nie poparzyć.

Ciasto ma mieć luźną konsystencję, ale nie za mokrą, dlatego wodę dolewamy małymi partiami.

Gdy masa nieco ostygnie – ugniatamy ciasto ręką i formujemy kulę.

Następnie rwiemy ciasto na kawałki i lepimy kluseczki: najlepiej małe kulki ok. 1-1,5 cm lub podłużne, cienkie paseczki.

Kluski wrzucamy do gotującej się wrzącej, osolonej wody. 
Gdy wypłyną na górę – gotujemy jeszcze ok. 5 minut. 

Cały czas gotowania nie przekracza 10 minut.

Kluski odcedzamy.


Pieczarki:


Pieczarki obieramy i myjemy. Kroimy w plastry. 

Cebulę obieramy i kroimy w plasterki.
Pieczarki i cebulę dusimy na patelni w niewielkiej ilości wody. 

Przyprawiamy i solimy. 
Po ok. 20 minutach dolewamy śmietanę, dodajemy siemię lniane i wyłączamy ogień.

Na talerze nakładamy kluski i polewamy pieczarkami.

Podawać z surówką lub pomidorami.

Smacznego:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz