Szukaj na tym blogu

Zdrowie, witalność i dobre samopoczucie

Znajdziecie tu informacje na temat zdrowia, przyrody, medycyny naturalnej, wegetariańskie przepisy, recenzje tematycznych książek oraz artykuły dotyczące życia w harmonii ze światem. Odkryjecie także wkrótce wskazówki na temat przedmiotów pomagających w utrzymywaniu zdrowia i sprawności fizycznej.

Poruszamy kwestie żywienia wpływającego na nasz organizm. Przepisy przedstawiają nie tylko potrawy, ale są pomocne także w utrzymaniu zdrowia, sił witalnych oraz udanego samopoczucia.
Blog podzielony jest na części oznaczone etykietami - po prawej stronie pasek wyboru.
Zapraszam do obserwowania bloga oraz zapisu na newsletter : )
Żyjmy długo i zdrowo!

poniedziałek, 12 grudnia 2016

Deser jagodowo-porzeczkowo-jogurtowy





Nadszedł czas na zdrowy deser. Sycący, owocowy i aromatyczny. Ozdoba stołu i przyjemność dla podniebienia.

Składniki na 4 deserki:
  • 2 garści jagód (mogą być mrożone)
  • 2 garści czarnej porzeczki (mogą być mrożone)
  • jogurt naturalny – 2 kubki po 400 ml
  • 2 łyżki miodu
  • ryż preparowany – 2 garści
  • nasiona chia – 1/3 szklanki (można zastąpić płatkami owsianymi)
  • płatki owsiane – pół garści
  • sypkie surowe kakao
  • wiórki kokosowe do posypania
  • 4 migdały do przybrania

Przygotowujemy 4 miseczki, szklanki lub słoiczki – najlepiej przezroczyste, aby deser ładnie prezentował się swoimi warstwami.

Na dno każdej miseczki wsypujemy płaską warstwę ryżu preparowanego.

Przygotowujemy pierwszą warstwę musu: do osobnej miski wsypujemy nasiona chia (lub płatki owsiane), dodajemy po łyżce jagód i porzeczek, łyżkę miodu i ¾ opakowania jogurtu naturalnego.

Całość mieszamy, masa ma być płynna, aby nasiona mogły zgęstnieć. 

Odstawiamy do lodówki na 15 minut, aby nasiona wchłonęły jogurt. 

Następnie masę nakładamy do miseczek na ryż. 

Na każdą masę dajemy po kilka jagód i porzeczek oraz trochę jogurtu. 

Posypujemy warstwą kakao.

Przygotowujemy drugą warstwę musu: do osobnej miski wsypujemy po 2 łyżki jagód i porzeczek i 1 łyżkę miodu. 

Dodajemy pół garści płatków owsianych. 

Dolewamy pół opakowania jogurtu naturalnego i całość mieszamy. 

Starajmy się nie rozbijać owoców, lecz zachować je w całości.

Masę dodajemy do miseczek. 

Na górę wsypujemy pozostałe owoce, posypujemy wiórkami kokosowymi, a w środek wbijamy po całym migdale.

Całość chłodzimy w lodówce ok. 10 minut i jemy niedługo po przyrządzeniu.


Uwagi: ilość miodu proszę dostosować do swoich gustów, ponieważ owoce mogą być słodsze lub kwaśniejsze, więc najlepiej spróbować masę, aby zadecydować czy dodajemy całą łyżkę miodu, mniej lub więcej.


Smacznego :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz