Szukaj na tym blogu

Zdrowie, witalność i dobre samopoczucie

Znajdziecie tu informacje na temat zdrowia, przyrody, medycyny naturalnej, wegetariańskie przepisy, recenzje tematycznych książek oraz artykuły dotyczące życia w harmonii ze światem. Odkryjecie także wkrótce wskazówki na temat przedmiotów pomagających w utrzymywaniu zdrowia i sprawności fizycznej.

Poruszamy kwestie żywienia wpływającego na nasz organizm. Przepisy przedstawiają nie tylko potrawy, ale są pomocne także w utrzymaniu zdrowia, sił witalnych oraz udanego samopoczucia.
Blog podzielony jest na części oznaczone etykietami - po prawej stronie pasek wyboru.
Zapraszam do obserwowania bloga oraz zapisu na newsletter : )
Żyjmy długo i zdrowo!

środa, 21 września 2016

Bataty





Bataty wbrew pozorom nie należą do tej samej rodziny co zwykłe ziemniaki: bataty to rodzina powojowatych, natomiast ziemniaki – psiankowatych. 

Podczas zakupów wybierajmy bataty o barwie ciemniejszej, bo zawierają więcej przeciwutleniaczy.
Zalety batatów:

  • zawierają prowitaminę A (pomoc w leczeniu kurzej ślepoty), witaminy B1, B2, PP, C
  • zawierają związki mineralne, między innymi żelazo i wapń
  • mają niższy indeks glikemiczny niż zwykłe ziemniaki – 45 zamiast 75-100
  • zawierają więcej antyoksydantów w porównaniu do zwykłych ziemniaków
  • ich przygotowanie zajmuje mniej czasu niż tradycyjnych ziemniaków
  • usuwają toksyny z organizmu


Bataty możemy przechowywać przez ok. tydzień w temperaturze pokojowej, unikajmy natomiast trzymania ich w lodówce, bo mogą stracić smak. 

Jeśli chcemy przechowywać je dłużej – musimy trzymać je w chłodnym i ciemnym, wentylowanym pomieszczeniu.

Bataty można gotować w wodzie, na parze, piec smażyć. 

Gotowane mają najmniej wartości odżywczych, natomiast pieczenie i gotowanie na parze podwaja ilość zawartych w nich przeciwutleniaczy. 

Skórka jest bardzo bogata w substancje odżywcze.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz