Szukaj na tym blogu

Zdrowie, witalność i dobre samopoczucie

Znajdziecie tu informacje na temat zdrowia, przyrody, medycyny naturalnej, wegetariańskie przepisy, recenzje tematycznych książek oraz artykuły dotyczące życia w harmonii ze światem. Odkryjecie także wkrótce wskazówki na temat przedmiotów pomagających w utrzymywaniu zdrowia i sprawności fizycznej.

Poruszamy kwestie żywienia wpływającego na nasz organizm. Przepisy przedstawiają nie tylko potrawy, ale są pomocne także w utrzymaniu zdrowia, sił witalnych oraz udanego samopoczucia.
Blog podzielony jest na części oznaczone etykietami - po prawej stronie pasek wyboru.
Zapraszam do obserwowania bloga oraz zapisu na newsletter : )
Żyjmy długo i zdrowo!

sobota, 17 września 2016

Szpinak z makaronem pełnoziarnistym i śmietaną





Dawka witaminy K, żelaza, magnezu, beta karotenu oraz witaminy C. Połączenie żelaza i witaminy C pozwala na większą absorbcję tego składnika.

Składniki:

  • 1 opakowanie mrożonego szpinaku
  • 0,75-1 szklanka makaronu pełnoziarnistego
  • 150 ml śmietany 18%
  • pół cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz, pieprz ziołowy, majeranek,
  • 1 duża marchewka lub 2 małe
  • 1 jajko


Zaczynamy od obrania czosnku, który następnie myjemy, rozgniatamy i zostawiamy na 10 minut.

Gotujemy makaron w lekko osolonej wodzie.

Obieramy cebulę, myjemy i kroimy w plastry.

Na patelni podgrzewamy przez chwilę cebulę, czosnek i przyprawy, bez użycia tłuszczu.

Następnie na patelnię wrzucamy szpinak. 

Myjemy i rozbijamy jajko, dodajemy do szpinaku i mieszamy.

Obieramy marchewkę, myjemy, następnie obieraczką do warzyw kroimy w cienkie paski.

Marchewkę dodajemy do duszonego szpinaku.

Całość dusimy ok. 15 minut.

Po 15 minutach do szpinaku dodajemy śmietanę.

Całość dusimy jeszcze ok. 5 minut. 
 
Odcedzamy makaron i dodajemy do warzyw na patelni.

Smacznego :)






 
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz