Szukaj na tym blogu

Zdrowie, witalność i dobre samopoczucie

Znajdziecie tu informacje na temat zdrowia, przyrody, medycyny naturalnej, wegetariańskie przepisy, recenzje tematycznych książek oraz artykuły dotyczące życia w harmonii ze światem. Odkryjecie także wkrótce wskazówki na temat przedmiotów pomagających w utrzymywaniu zdrowia i sprawności fizycznej.

Poruszamy kwestie żywienia wpływającego na nasz organizm. Przepisy przedstawiają nie tylko potrawy, ale są pomocne także w utrzymaniu zdrowia, sił witalnych oraz udanego samopoczucia.
Blog podzielony jest na części oznaczone etykietami - po prawej stronie pasek wyboru.
Zapraszam do obserwowania bloga oraz zapisu na newsletter : )
Żyjmy długo i zdrowo!

czwartek, 20 października 2016

Bakłażan – psianka bakłażan, oberżyna





Bakłażany pochodzą z Indii, skąd rozprzestrzeniły się w inne rejony świata, między innymi do Europy. Owocem, który spożywamy jest ogromna jagoda otoczona głównie fioletową, ciemnopurpurową lub prawie czarną skórką. Niedojrzałe owoce (zielone) zawierają solaninę – trujący alkohol, która zanika w miarę dojrzewania owocu.

Zalety bakłażanów:

  • zawierają prowitaminę A, witaminy z grupy B, witaminę C
  • zawierają potas
  • niskokaloryczne
  • źródło bioflawonoidów, dzięki którym odbudowywane są tętnice, zapobiega udarowi mózgu
  • zmniejszają obrzęki
  • zmniejsza krwawienia, np. z powodu hemoroidów
  • usuwają zastój krwi rozpuszczając zakrzepniętą krew i nadmierny rozrost tkanek (guzy powstałe wskutek zastoju krwi)


Bakłażany spożywać można w postaci pieczonej, suszonej, duszonej, jako zupę czy też konserwowane.

Kobiety ciężarne powinny uważać ze spożywaniem bakłażanów – mogą spowodować poronienia.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz