Szukaj na tym blogu

Zdrowie, witalność i dobre samopoczucie

Znajdziecie tu informacje na temat zdrowia, przyrody, medycyny naturalnej, wegetariańskie przepisy, recenzje tematycznych książek oraz artykuły dotyczące życia w harmonii ze światem. Odkryjecie także wkrótce wskazówki na temat przedmiotów pomagających w utrzymywaniu zdrowia i sprawności fizycznej.

Poruszamy kwestie żywienia wpływającego na nasz organizm. Przepisy przedstawiają nie tylko potrawy, ale są pomocne także w utrzymaniu zdrowia, sił witalnych oraz udanego samopoczucia.
Blog podzielony jest na części oznaczone etykietami - po prawej stronie pasek wyboru.
Zapraszam do obserwowania bloga oraz zapisu na newsletter : )
Żyjmy długo i zdrowo!

piątek, 2 grudnia 2016

Flądra z piekarnika






Ryby dostarczają organizmowi niezbędnych kwasów tłuszczowych, białko oraz są ciekawym urozmaiceniem diety wegetarian. Najlepiej kupować te z ekologicznych hodowli.

Składniki:

Ryba:

  • 2 filety flądry (porcja na 1 osobę to 1 flądra)
  • 1 cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 cytryna
  • tymianek, majeranek
  • pieprz czarny, pieprz ziołowy, sól
  • pietruszka świeża lub suszona


Pozostałe składniki:

  • po 2 liście sałaty masłowej na talerz/osobę
  • 1 marchewka
  • ugotowane ziemniaki

Ryby oczyszczamy z łusek i myjemy. 

Osączamy ręczniczkiem papierowym z nadmiaru wody. 
Obieramy i myjemy czosnek i cebulę. 

Cebulę kroimy w plastry, ząbki czosnku kroimy na pół i rozgniatamy nożem.

Każdą rybę polewamy sokiem z cytryny, solimy, pieprzymy, posypujemy tymiankiem i pietruszką. 

Obkładamy plastrami cebuli i 2 ząbkami czosnku. Kładziemy po plasterku cytryny na każdą flądrę.

Tak zamarynowaną rybę zostawiamy na godzinę.

W międzyczasie gotujemy ziemniaki i ubijamy na puree.

Zamarynowaną rybę owijamy folią do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego do 175 stopni C piekarnika na 15-20 minut.

Na talerze kładziemy po 2 liście sałaty. 

Marchewkę strugamy temperówką do warzyw lub kroimy w słupki obieraczką do warzyw. 

Marchewkę kładziemy na sałacie.

Upieczoną rybę wykładamy na talerze, usuwamy płetwy, nakładamy ziemniaki.


Smacznego:)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz